Administratör

Det privata alternativet!

  • Är du duktig på att planera och strukturera samt är noggrann och effektiv?
  • Tycker du att det är viktigt med detaljer?
  • Är du serviceinriktad och socialt kompetent?

Då är detta utbildningen för dig!

I rollen som administratör har du många kontaktytor inom företaget vilket kräver en hög social kompetens och servicegrad. Du behöver trivas med att vara spindeln i nätet och gilla varierande arbetsuppgifter.

I denna utbildning får du viktiga kunskaper inom administration och ekonomi, områden som ingår i en administratörs arbete.

Arbetsmarknaden

Det finns goda möjligheter att kunna få ett arbete inom yrket.

Administratörer återfinns på små och stora arbetsplatser, inom offentlig såväl som privat sektor och i nästan alla branscher. Olika typer av arbetsplatser som är vanliga i detta yrke är privata och offentliga företag inom olika branscher, bemanningsföretag, föreningar inom olika gebit eller i konsultbranschen.

Efter avslutad utbildning kan du även arbeta i ett administrativt yrke, såsom kontorist eller assistent.


Kommentarer från tidigare elever

Enkelt att utföra uppgifterna vart jag än var. Smidigt att kunna sköta allting på distans vilket underlättade för mig. Det var bra att ni var samarbetsvilliga att göra justeringar i min kurs så det funkade till 100% för mig.” Angelica A.

“Är jättenöjd med utbildningen!” Johanna B.

“Jag är mest nöjd med att jag kunnat studera när jag haft tid och att jag fått respons omedelbart både gällande kommentarer och godkännande. Jag har även fått snabba och utförliga svar vid övrig kontakt med institutionen.” Annika R.

Läs flera kommentarer här!


Utbildningens mål

Målet är att du efter avslutad utbildning har tillägnat dig följande kunskaper och verktyg så att du med säkerhet kan hantera arbetet som administratör:

  • Arbeta med administrativa, ekonomiska och konferensuppgifter i nationell såväl som internationell miljö med hänsyn till kulturens betydelse för företagande.
  • Arbeta på ett ergonomiskt, miljömedvetet och personalrättsligt korrekt sätt enligt existerande lagar.

Fakta om utbildningen

Klicka här för svar på vanliga frågor.
  • Cady är en privatskola som erbjuder yrkesutbildningar och kurser på distans. Är du nyfiken till hur arbetsgivarna på din ort ställer sig till utbildningsbakgrund, fråga gärna dem innan du anmäler dig.
  • Innehållet motsvarar en 2-årig yrkesutbildning på gymnasial nivå.
  • Du påverkar själv studietiden då du läser helt i din egen takt. Den faktiska studietid är individuell då du kan variera din lästakt under utbildningen med vårt flexibla upplägg. Om du läser t.ex. heltid utan lov samt har god studievana/disciplin kan lästiden halveras till cirka 1 år. Maxtiden är 4 år (utan ev. paus).
  • Du väljer själv ditt startdatum. Innan du kan börja ska vi ha tagit emot betalning av utbildningskostnaden.
  • Denna utbildning är helt på distans utan fysiska träffar. Du kan läsa vart du än befinner dig och har dator- och internetankomst. Du har tillgång till vår online lärplattform dygnet runt.
  • Du kan jobba samtidigt som du läser hos oss! Du väljer själv hur du vill lägga upp dina studier.
  • Din mentor hjälper dig genom hela utbildningen. Du gör skriftliga inlämningar och studieavstämningar ingår.
  • Praktik ingår och är vanligtvis 8 veckor på heltid. Det finns 3 perioder och upplägget är flexibelt. Längden är beroende på bl.a. tiden det tar dig att uppnå praktikmålen samt ev. validering av tidigare erfarenheter. Läs mer här.
  • All kurslitteratur ingår. Vi använder främst interaktiva e-böcker.
  • Utbildningen är ej CSN-berättigad. Bl.a. då du läser i egen takt och vi inte för närvarorapportering.
  • Denna utbildning vänder sig till både privatpersoner och arbetsgivare/organisationer.

Utbildningsbevis

Efter att utbildningen är avslutad och godkänd erhålles diplom samt yrkesutbildningsbevis.


Så här går det till!

Vill du veta hur du anmäler dig och vad som är viktig att tänka på?

Läs hur du går tillväga här.

Antagningskrav

För att få delta i utbildningen krävs följande:

  • Du ska vara 18 år fyllda (eller med vårdnadshavares samtycke till utbildning av minderårig).
  • Du ska ha goda kunskaper i svenska.
  • Du ska ha god självkännedom.
  • Du måste ha dator- och internetåtkomst för att kunna studera.
  • Du ska kunna öppna och hantera filer i Word, Excel, Powerpoint samt PDF.

Är du behörig?

Om du uppfyller samtliga antagningskrav ovan är du behörig och du kan anmäla dig till utbildningen. Du behöver inte skicka dina betyg/intyg till oss utan du intygar att du är behörig i anmälningsformuläret och du blir då automatisk antagen.

Är du inte behörig?

Ansök om behörighet här.

Om du har s.k. reell kompetens genom t.ex. livs- eller arbetslivserfarenhet kan vi bedöma dig som behörig.


Kursplan

  • Kommunikation
  • Affärskommunikation
  • Administration 1 & 2
  • Personaladministration
  • Receptions- och konferensservice
  • Service
  • Affärsutveckling & ledarskap
  • Entreprenörskap & företagande
  • Inköp
  • Marknadsföring
  • Företagsekonomi
  • Praktik (du hittar din egen praktikplats)
    Period 1, 2 veckor – Introduktion till arbetsplatsen/yrket
    Period 2, minst 4 veckor – Handledarlett utförande av arbetsuppgifter enligt utbildningsmålen
    Period 3, 2 veckor – Självständigt utförande av arbetsuppgifter enligt utbildningsmålen
    Läs mer här.
  • Slutarbete

Validering

Ansök om validering här.

Du kan ansöka om validering om du har tidigare läst en delkurs som ingår i vår kursplan eller har relevanta arbetslivserfarenheter. Validering av delkurser skall godkännas av oss innan du anmäler dig. Validering av praktik kan ske innan eller efter påbörjade utbildning.

En validerad delkurs tas bort från kursplanen och behöver inte läsas om. Vi drar endast av ev. litteraturkostnaden för en godkänd delkurs.


Utbildningskostnad

12 900 kr inkl. moms (all kurslitteratur ingår)

Välj bland följande betalningsalternativ:

  • Faktura: bankgiro, Swish eller delbetalning genom Human Finans
  • Svea: bankkort eller delbetalning (sker direkt i anmälningsformuläret)

Finansiering

Önskar du delbetala? Klicka här för att läsa mer om hur delbetalning går till hos oss.

Du kan välja att delbetala din utbildning via Human Finans eller Svea.

Ansökan om delbetalning genom Svea sker direkt i anmälningsformuläret och där ser du även dina alternativ.

Ansökan om delbetalning genom Human Finans sker via deras hemsida. Se nedan för mer info.


Anmäl dig redan idag!

Har du bestämt att du vill läsa denna utbildning?



Frågor?  Funderingar?

Du är välkommen att kontakta oss och ställa dina frågor kring utbildningen innan du anmäler dig!

Namn

E-postadress

Utbildning

Meddelande


Liknande utbildningar