Receptionist (inriktning företag)

Receptionist inriktning företag

Det privata alternativet!

  • Är du social och gillar att arbeta med människor?
  • Vill du vara företagets ansikte utåt och ge service på hög nivå till kunder och kollegor?
  • Vill du ha ett fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter?

Då är detta utbildningen för dig!

Som receptionist i ett företag är du den första kontakten både internt och externt för kunder och kollegor. Det är viktigt att du gillar ett socialt arbete då du är företagets ansikte utåt. Att ge god kundservice är en viktig del av arbetet och det krävs att du är flexibel och snabbtänkt för att anpassa till de olika situationerna som kan uppstå.

Efter utbildningen är du redo för ett arbete på både mindre organisationer där arbetsuppgifterna varierar en hel del och större arbetsplatser där arbetsuppgifterna oftast är mer specialiserade. Du kan även få ett arbete inom bemanningsbranschen eller på serviceföretag.


Utbildningens mål

Målet är att du efter avslutad utbildning har tillägnat dig följande kunskaper och verktyg så att du med säkerhet kan hantera arbetet som receptionist med inriktning företag och organisationer:

  • Hantera vanliga administrativa rutiner, metoder och dokument i företag och organisationer enligt gällande lagar och bestämmelser.
  • Förstå betydelsen av marknadsföringsåtgärder, produktkännedom, telefonteknik, service och bemötande i mötet med olika målgrupper i receptionsarbetet.

Fakta om utbildningen

Klicka här för svar på vanliga frågor.
  • Cady är en privatskola som erbjuder yrkesutbildningar och kurser på distans. Är du nyfiken till hur arbetsgivarna på din ort ställer sig till utbildningsbakgrund, fråga dom gärna innan du anmäler dig.
  • Innehållet motsvarar en 1½-årig yrkesutbildning men du påverkar själv din studietid! Faktiska studietid är individuell. Du läser i din egen takt och kan variera den med vårt flexibla upplägg. Om du läser heltid utan lov samt har god studievana/disciplin kan tiden halveras. Maxtid är 3 år (utan ev. paus).
  • Du väljer själv ditt startdatum. Innan du kan börja ska vi ha tagit emot betalning av utbildningskostnaden.
  • Denna utbildning är helt på distans utan fysiska träffar. Du kan läsa vart du än befinner dig och har dator- och internetankomst. Du har tillgång till vår online lärplattform dygnet runt.
  • Du kan jobba samtidigt som du läser hos oss! Du väljer själv hur du vill lägga upp dina studier.
  • Din mentor hjälper dig genom hela utbildningen. Du gör skriftliga inlämningar och studieavstämningar ingår.
  • Praktik ingår och är vanligtvis heltid i 6 – 8 veckor. Upplägget är flexibelt och längden är beroende på bl.a. validering av dina tidigare erfarenheter och tiden det tar dig att uppnå praktikens mål. Läs mer här.
  • All kurslitteratur ingår. Vi använder främst interaktiva online böcker i den mån det går.
  • Utbildningen ej är CSN-berättigad. Bl.a. då du läser i egen takt och vi inte har närvarorapportering.
  • Denna utbildning vänder sig till både privatpersoner och arbetsgivare/organisationer.
  • Diplom samt yrkesutbildningsbevis erhålles efter avslutad utbildning.

Så här går det till!

Vill du veta mer om hur det går till att anmäla dig och läsa hos oss?

Klicka här för att läsa om hela förfarandet.

Antagningskrav

För att få delta i utbildningen krävs följande:

  • Du ska vara 18 år fyllda (eller med vårdnadshavares samtycke till utbildning av minderårig).
  • Du ska ha goda kunskaper i svenska.
  • Du ska ha god självkännedom.
  • Du måste ha dator- och internetåtkomst för att kunna studera.
  • Du ska kunna öppna och hantera filer i Word, Excel, Powerpoint samt PDF.

Om du uppfyller våra antagningskrav behöver du inte skicka in dina betyg/intyg till oss. Du kommer att intyga att du är behörig i anmälningsformuläret och du blir automatisk antagen.

Uppfyller du inte antagningskraven?

Vi kan bedöma dig som behörig om du har s.k. reell kompetens genom t.ex. livs- eller arbetslivserfarenheter.

Klicka här för att läsa mer om behörighet.

Kursplan

  • Etik
  • Kommunikation
  • Reception 1 & 2
  • Receptions- & konferensservice
  • Inköp
  • Marknadsföring
  • Service via telefon & internet
  • Service
  • Administration 1
  • Personaladministration
  • Praktik i 6 – 8 veckor (eleven ansvarar själv för att finna praktikplats).
    Läs mer här.
  • Slutarbete

Validering

Du kan ansöka om validering om du har tidigare läst en delkurs som ingår i vår kursplan eller har relevanta arbetslivserfarenheter. Delkurser du önskar validera skall godkännas av oss innan du anmäler dig. Validering av praktik kan ske innan eller efter påbörjade utbildning.

En validerad delkurs tas bort från kursplanen och behöver inte läsas om. Vi drar endast av ev. litteraturkostnaden för godkända delkurser.

Ansök om validering här.

Utbildningskostnad

10 900 kr inkl. moms (all kurslitteratur ingår)

Välj bland följande betalningsalternativ: bankgiro, Swish eller delbetalning genom Human Finans.


Finansiering

Önskar du delbetala? Klicka här för att läsa mer om hur delbetalning går till hos oss.


Anmäl dig redan idag!

Har du bestämt att du vill läsa denna utbildning?



Frågor? Funderingar?

Du är välkommen att kontakta oss och ställa dina frågor kring utbildningen innan du anmäler dig!

Namn

E-postadress

Utbildning

Meddelande


Liknande utbildningar